VÄLDANS VAD DET HÄNDER SAKER

Idag efter skolan har det hänt en del, men ändå kanske inte jättemkt när man tänker tillbaka. Idag avslutades dagen med spanska prov och efter gjort klart allt fick man gå. Så jag slutade en timme tidigare vilket jag absolut inte klagar på. Är för övrigt klar med spanskakursen och vet ungefär mitt betyg. Känns riktigt gott asså. På väldigt länge har jag inget att stressa över heller. Inga läxor eller inlämningar för tillfället. Drömmen för tillfället.

Dagen efter skolan såg ut såhär ungefär: Jag trodde jag skulle träffa Joar för att köpa en munk (min första munk ever btw). Sen när jag slutat fick jag ett sms om att Joar inte kunde för hans lillebror har en teater som man inte kan missa och det skulle krocka med munkätandet. Därför börjar jag ändra om mina planer och ser om min faar vill äta glass med mig, vilket han ville! Men inte förrän 1,5h. Hmm... Det kändes inte lite väl lång tid att vänta sååå jag kollar med min mor istället. Försöker locka in henne till stan för att ta en glass tillsammans med sin underbaraste dotter hon någonsin haft. MEN ICKE. Inte ens mitt bästa bete gick hem. 

Jag kände att hoppet var ute och att jag lika gärna kunde åka hem. Men innan jag gjorde det tänkte jag kolla runt lite i affärerna. Är rätt kul att strossa (ja, jag säger det med två s, ngt problem med det? vavava?) runt på stan och bara kolla på allt och alla. Har sett en inte så pjåkig skinjacka på GinaTricot som jag fundrat på att köpa. Men den kostar och jag vill inte bara slänga iväg mina pengar. 

Mitt i hela "kolla-runt-på-fina-saker-jag-vill-ha-men-inte-borde-köpa" smsar Joar och säger att han faktiskt har tid att komma in till stan och umgås med mig samt ta en munk eller glass. Såå. Jag väntar på bussen, strossade runt ännu långsammare, samt hade två knattar som cirkulerade runt mig (det är en annan historia som jag får ta en annan gång) sen kom Joar. Vi traskar mot Glassiären men inser att vi (jag) vill ha en munk ist. Så MOT CITTYHALLEN.



Here I go. Min första munk. Det är två på bilden, men vi var två personer. Den ser riktigt god ut, visste gör den? Vill mumsa i mig den igen. Det känns inte så märkvärdigt som man kan tro, att äta sin första munk. Var större grej när jag för första gången ät en liten chokladbit (som för övrig inte var en äkta chokladbit). 


Bilden har Joar tagit. Skulle bara säga det.



Vad tyckte jag om den då? Inget speciellt ärligt talat. Det var mest degit. Jag gillar kanelbullar mer. De är gudomliga! Tillbaka till munkarna, inget märkvärdigt. Men lite häftigt att säga att jag för första gången ätit en munk.

Kom förbi en man med rosor (återigen en historia som jag får berätta en annan gång (måna historier idag)). Så den kunde jag även fotografera lite. 






En fågel som jag "råkade" mata och som efter det inte ville lämna oss... ooops


Återigen var Joar och jag lite look-a-likes

Dagen är inte slut här. Tro det eller ej, har nästan skrivit en uppsats nu. Joar behövde senare gå och jag insåg att klockan var 2 h sen jag frågade pappa om han ville käka glass så om jag hade tur hade han inte bokat upp något. Vilket han inte hade. SCORE. Så vi möttes upp på Glassiären och tog oss varsin glass helt enkelt. Jag har som mål att varje gång äta olika smaker så denna gången blev det nougat. Bland de godaste jag ätit faktiskt. Päronchoklad håller förstaplatsen, men nougat är inte långt ifrån. Undra vilken smak det bli härnäst??




Återigen massa fåglar som följer efter oss. Dock var det fler här och de var 
väldigt mycke mer närgångna. En fågel satte sig på pappas mage för att äta det
flarn han precis hade tappat. Hann tyvärr inte fota det, men coolt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback