JAG GLÖMDE SÄGA "PEPPA PEPPA TA I TRÄ"

Jag gillar som sagt att vakna i tid så jag slipper stressa. Ja. Lustigt nog blev inte denna morgon som jag hade tänkt mig, alls. Det var inte så att jag vaknade 10 minuter senare än tänk eller så, nej nej. Jag vaknar då jag egentligen borde vara på väg ut genom dörren och på väg till bussen. Jag hade alltså ställt klockan som jag skulle och den ringde som den lovat. Det jag då inte gjorde var att snooza, som jag för övrig gör varje morgon så jag får morna mig lite. Men idag var tydligen ingen sån dag. Idag var en dag då sömniga Andrea bestämde sig för att stänga av klockan helt och istället vakna 20 min innan bussen gick. Ni kanske tänker att det är gott om tid för att göra sig i ordning och gå till bussen, men problemet är att jag har en kilometer att gå till bussen. (ja jag bor i skogen). Så de 20 minuterna behövde jag om jag ville ta det lugnt upp till bussen.

Jag hade alltså 20 min på mig att klä på mig och ge mig ut till bussen och hinna. Det tog min hjärna någon minut innan den insåg att jag verkligen behövde stressa. De första 2 minuterna var alltså inte så effektiva. Jag skippade frukosten, var ändå inte hungrig, och jag hann inte sminka mig helt så med lite sömniga ögon for jag ut genom dörren 10 min innan bussen skulle gå.

Det är nog det snabbaste jag tagit mig till bussen. Sprang lite ibland och gick snabbt som tusan ibland. Efter 6-7 min stod jag uppe vid busshållplatsen, lite omedveten om vad som hänt denna morgon, och väntade snällt på bussen. Jag lyckades iaf ta mig till skolan i tid. Detta är dock ingen rutin jag vill göra till vana så imorgon ska jag vakna i tid (PEPPA PEPPA TA I TRÄ!!!!!!!!)

Har tränat idag också. Gick bra. Tränade med en kompis. Väldigt roligt var det. Kommer ha ont imorgon efter passen. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback