HALSONT VAR DET HÄR JA

Idag har jag varit hemma från skolan då jag hade en brinnande boll i min hals imorse. Det brände och gjorde ont och allt jag ville göra var att somna om och vakna utan det onda. Tyvärr gick inget av detta och jag fick spendera min dag hemma.

Jag absolut hatar att vara sjuk. Okej, nu tänker ni "meeh, vem gör inte det liksom??" Och det ligger sanning i det. Men låt mig förklara varför just jag avskyr det så mkt. Först och främst blir man helt förslappad och svag. Man orkar inte mer än att tycka synd om sig själv. För det andra har jag en dentens att äta massa när jag är sjuk. Jag är liksom hungrig hela tiden. Vilket är lite jobbigt. Man försöker äta nyttigt de första två turerna till kylskåpet, men sen blir inställningen "what the hell!" och så tar man första bästa man kommer åt. Det är mina huvudproblem när jag är sjuk. Jag vet, otroligt jobbigt. Sen är man hemma och sjuk och tänker att man nu har tid att göra lite skolarbete. Har man det? ja absolut. Gör man det? Verkligen inte. Min koncentrationsnivå må kanske inte vara den bästa i vanliga fall, men när jag är sjuk har jag ingen. Min skala är på minus. Så, ja. Att vara sjuk är inget jag skulle rekommendera.

Jag måste vara frisk imorgon då jag ska ha en redovisning i skolan, gymma med en kompis efter skolan och sen på kvällen gå ut och äta och gå på bio med en annan kompis. Så, nej tack till halsont imorgon!

Nu ska jag iaf ut och andas lite. Finns inget syre kvar i vårt hus snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback