SISTA GÅNGEN JAG TESTAR ATT TA SNABBUSSEN

Jag slutade skolan 15.55 idag, 5 minuter tidigare än vanligt. Måndagar är rätt sega. Har säkert sagt de förut men jag säger det igen. Börjar 9.40 och slutar 16.00 med två timmars franska. Franska är okej, men två timmar i sträck? Inte jättekul. Men i alla fall fick vi sluta lite tidigare idag så jag gick till bussen helt enkelt för att komma hem lite tidigare. När jag kommer ner till busshållplatserna har jag turen att 2an jämjö står där och inte nog med det, det är snabbussen! Sådan tur jag har liksom. Så jag sätter mig på bussen och pluggar in hörlurarna för att sen susa hem.

Den rutt som snabbussen tar är inte riktigt den som 2an i vanliga fall tar, men eftersom att det är en sanabbuss så är det inget konstigt. När vi till slut svänger ut på E22an och nästa hållplats som skulle komma hette "Torbyvägen". Hmm... Torbyvägen? Varför har jag aldrig hört talas om denna hållplats? Kan det vara så att den är ny? Antagligen inte... Jag väntar och ser vart bussen tar vägen helt enkelt. Kanske svänger den upp mot lyckeby innan det fortsätter mot jämjö igen. Fast det är ju en snabbuss och det där lät inget vidare snabbt.

När vi kom till rondellen vid lösen och körde rakt fram i den mot jämjö insåg jag att den där Torbyvägen ligger efter öljersjö och antagligen en jäkla bit bort.

Jag satt alltså på bussen och såg hur vi åkte förbi öljersjö. Vad jag gjorde då? Skrattade lite smått hysteriskt åt mig själv samtidigt som jag smsade till mamma att jag var på väg till jämjö. Så jag kliver av bussen och sen står jag där. Vad är det första jag gör? Ringer mamma såklart. Första rådet är kolla när nästa buss åt andra hållet går. Precis när jag går mot motsatta busshållplats så kör bussen förbi. Så för att göra en lång historia kort: Jag är bortskämd och mamma kom och hämtade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback