MÅNDAGEN INLEDDES MED TENNIS

Nu är det inte så att jag själv valde att "kasta bort" min sovmorgon med att utöva en fysisk aktivitet. Nej nej. Det var på idrotten vi hade tennis. 7.55 skulle vi samlas ute på Rosenholm, Glada och redo för att spela. Det som är jobbigt med detta är att jag inte kan ta en buss från Öljersjö som går direkt till Rosenholm, utan jag måste byta buss i stan ungefär. Det betyder i sin tur att jag måste stiga upp tidigt. Jag vill inte stiga upp tidigt. Jag vill sova. Jag gillar att sova. Dock fanns det en liten lösning. Jag kunde åka med pappa till stan och sedan ta bussen till arenan. En mycket smidigare lösning, men den gynnar inte min önskan att sova länge. Men jag är ändå tacksam över denna lösning.

Vidare till själva tennisen. Gick faktiskt bra. Tro det eller ej. Var några månader sen jag spelade, men trots det fick jag till några grymma backhands och forehands. Det pinsamma med tennisen skedde i början. Jag och Felicia blev tvungna att demonstrera för alla andra hur tennis går till. Det var piiiiiiisaaaaamt. Tänk er att inte ha spelat på flera månader och man får inte ens chans att värma upp. Det är gjort för att misslyckas. I alla fall skämma ut sig. Sen är det självklart att när alla gått så lyckas vi få till ett hyfsat spel. Tanken man har då "varför i hela friden gjorde jag inte såhär innan?!" Men men, jag bjuder på det denna gången.

Ska absolut försöka spela tennis oftare. Är en väldigt bra träningsform. Åtminstone om man springer en massa. Försöker själv att springa så mycket jag kan så man faktiskt får ut något av det. Badminton är också roligt. Lite lättare att spela också kanske. Det vill jag också spela någon gång.. Ska nu försöka muta mina vänner så att jag får med mig dem på det! Sounds lika a plan!

Vad föredrar ni? Vi kör pest eller kolera! Tennis eller badminton??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback