JAG STÅLSÄTTER MIG

Jag har slutat eller skärt ner på att äta socker, godis och kakor och dylikt av olika anledningar. En anledning är att min kropp inte kan hantera sockret så jag istället mår dåligt, men det är för invecklat så jag tar de andra anledningarna istället. Just nu är jag väldigt inne i min träning och då gynnar det inte att äta godis och kakor, dock vet jag att en godisbit och en kaka inte gör större skillnad, men att sluta äta kakor är svårt. Det är så himla gott liksom! Man blir lätt sugen om man ofta unnar sig en kaka eller två. Att ta sig ur det är faktiskt lite jobbigt och kräver lite disciplin och beslutsamhet. Om jag nu skulle börja låta mig själv äta en kaka då och då skulle jag mycket lättare känna sug och det blir bara jobbigt. Så därför har jag bestämt mig för att försöka undvika det. Min kropp mår inte dåligt över att jag inte äter socker som godis och bakverk. Det gör inte att jag får en ätstörning eller blir onaturligt hälsosam (vilket visserligen oxå är en ätstörning). Det gör inget negativt med mig.

Jag kan dock erkänna att när man står och bakar är frestelsen väldigt stor, men jag stålsätter mig. Tänker fö-r och nackdelarna lite snabbt och inser att nackdelarna vinner. Sen känner man sig redigt duktig när man klarat av att stå emot. Som sagt, en kaka mer eller mindre gör inget på figuren, men psyket. Sen när jag nått några av mina mål, där synliga magrutor är ett av dom, kan jag kanske unna mig något om jag känner för det. Annars gör jag inte det, mitt val, min kropp.

Den här kakan ska jag nu om 5 min försöka motstå! (Morotskaka om det inte syntes)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback