JAG HAR ÖVERTRÄFFAT MIG SJÄLV

Igår var jag på Halloweenfest. Jag vet inte exakt när man ska fira Halloween men det är väl nu i veckan någon gång iaf. Jag tycker alltid det är så svårt att veta vad man ska klä ut sig till. När jag var 13-14 tyckte jag det var pinsamt att klä ut mig så då ville jag vara coola saker bara. Det skulle liksom se bra ut och inte töntigt. Kunde ju första imagen lixm!

Nu däremot är jag gärna töntig osv. dock ska det vara på ett genomtänkt sätt. Min utklädnad ska ha mening. Ska jag klä ut mig är det allt eller inget som gäller. Lagom finns inte i garderoben! Men även om det är all-in som gäller är det inte lätt att komma på vad man ska klä ut sig till. Fick inbjudan till festen 5 dagar innan den ägde rum och jag är en person som behöver en månad för att komma på vad jag ska klä ut mig till. Så jag fick sitta och googla runt som en galning för att få lite inspiration. Och till slut så hittade jag faktiskt ngt jag kunde tänka mig att bli eller likna snarare.

Och det var.......... *trumvirvel*........... SKELETT

Originellt tänker kanske ni, och ja det skulle man kunna tro. Men jag tyckte att jag lyckades dra det ett litet steg längre genom att inte använda en mask utan istället sminka mig som ett skelett i ansiktet. TADAAAA

 


 
Perfektionist som jag är tänkte jag att det var bäst jag började i god tid att sminka mig utifall att något skulle gå fel. Så klockan halv 4 började jag applicera det vita i mitt ansikte och 1 timmme och 15 min senare hade jag dragit sista strecket med kajalen. Tycker inte det var så dåligt för att vara första gången jag sminkade mig på detta viset. Var mycket roligare att gå runt i en makeup som satt än att ha en mask på som man kunde ta av. Det bästa var att många var imponerade över att jag gjort det själv. Värmde i själen av komplimangerna. Ska definitivt börja med att göra sminkningar till halloween, mycket roligare. Jag försökte likna karaktären Jack i "A nightmare before Christmas" men jag tror jag inte jag lyckades what so ever. 

Så, vad tycker ni då?? Are you... scared...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback