ETT FRÖ HAR BÖRJAT GRO I MITT HJÄRTA

För ett halvår sedan var jag rätt inne i spinning. Tyckte det var roligt så jag körde en del pass. Sen kom sommaren och min träning lades lite på is och detsamma med spinningen. Sen efter sommaren kommer jag bara ihåg det jobbiga med spinningen så därför har jag hållit mig borta från spinningsalen. Men förra veckan fick jag ju för mig att jag skulle testa på morgonspinningen. Det var ett riktigt jobbigt pass tyckte jag. Ville rätt ofta bara kliva av cykeln och gå därifrån, men det gjorde jag såklart inte! Men efter det kände jag att jag ville testa igen. Så igår var det ett halvtimmes pass som jag passade på att köra efter min träning i gymmet. Var jobbigt, som det ska vara, men det gick bra. Jag var mentalt laddad för det jobbiga. Instruktören var jättebra och fick mig att öka motståndet ytterligare. Jag hade bra flow i benen och alla bara flöt på lite då och då. Kändes grymt och jag kände mig stark! Kändes som jag ta mig tusan kunde ha cyklat i en halvtimme till. Den känslan var riktigt härlig och när man sen känner svetten rinna i pannan känner man sig bättre. Jag kanske är konstigt, men när jag svettas det är så jag får bekräftelse att jag pressar mig. Hur ska man annars se att jag har tränat om jag knappt blivit varm??

Ska definitivt fortsätta köra spinning. Kanske vågar mig på ett längre pass snart också. Idag brukar det vara vilodag, men jag ska faktiskt spela tennis med pappa idag. Hans tennispartner kunde inte så jag hoppar in som reserv. Ska se till att springa på alla bollar. Det blir målet med passet. Samt att slå några bra backhands.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback