DE FINA VYERNA JAG SETT GÖR DET VÄRT MÖDAN

Jag har börjat ta till vana att stiga upp tidigare på onsdagar och gå ut och gå en runda. Jag börjar 10.20 så jag har gott som tid på mig, men jag behöver gå upp 7 och vara iväg senast halv 8 om jag ska ha lite rimlig tid på mig att göra mig i ordning efteråt. Jag har gått en runda som leder runt lösenkyrkan och sen tillbaka till mig. Den är på ungefär 6km. Idag gick jag en annan runda som är på 8,5 km. Var lite stressad för jag visste inte hur lång tid det skulle ta att gå den rundan. Den på 6 km tar en 50 min ungefär och nu skulle jag gå 2 km till så jag gissade på lite mer än en timme. Men jag visste ju inte säkert så första 2 km bestod av att jag försökte räkna ut hur lång tid det skulle ta om jag hade en viss hastighet osv. 

Jag lyckades ta mig runt på 1 h och 10 min. Helt okey dokes tycker jag. Är väldigt skönt att börja dagen med en lång promenad. Dels så får jag energi till dagen och sen får jag se soluppgången. Soluppgången är nog lite underskattad tror jag. Solnedgången är också fin såklart, men soluppgången har något speciellt över sig. Lite mäktigare kanske. Sen ser man oftare solnedgången än soluppgången, så det kanske också är en anledning till att jag uppskattar soluppgången mer.



Där är jag! Min skugga iaf. En boll med långa ben, det är jag det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback