TRÄNING GER FÄRDIGHET OCH UTVECKLING





Bildbevis på att jag faktiskt har varit och tränat. För er som inte trodde på mig, kanske alla gjort. Bilder var det här ändå. Träningen gick riktigt bra faktiskt. Tog rätt tungt (för mig) på vissa maskiner, vilket kändes super. Det är så himla härligt när man känner att man blir starkare. All möda ger resultat liksom! 

Jag tränade främst rygg idag. Lite bröst, men som sagt främst rygg. Den behövs när det ska svingas i flera timmar. Jag brukar köra 3 set med 15 repetitioner på varje. För att träna de uthålliga musklerna då. Är främst det jag behöver som spelar golf. Jag ska ju inte använda min maxstyrka en liten stund utan jag ska använda en jämn styrka under en lång tidsperiod. Dock slänger jag in ett maxstyrkepass lite då och då. Skadar ju inte att även ha några sådana muskelfibrer. 

Träningsvärken man får efter ett riktigt hårt pass är härlig. Det är det faktiskt. Visst det gör ont och man kan inte göra vissa böjningar och sträcka sig osv. Men i det är skön smärta. Lite jobbig om den håller i sig länge, men för det mesta skön. Man känner sig duktig. Det blir som att assa sin träning i några dagar efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback