JAG ÄR INTE VIDSKEPLIG MEN...

Brukar ni undvik att lägga nycklar på bordet? Gå under en stege (visserligen säkrehetsrisk)? Spotta tre gånger över vänstra (?) axeln när en svart katt korsar en väg? Jag gör ingenting. Eller okej, jag undviker A-brunnar, mend det är mest av vanesak. När man håller på med idrotter brukar man vara lite vidskeplig av sig. Man har sin rutin innan man börjar träna eller tävla. Man knyter vänsterskon först, värmer upp på ett visst sätt eller äter något speciellt innan det är dags för allvaret. Det är inte alls ovanligt för man vill ofta tro att man kan påverka hur det kommer gå Det känns tryggt att kanske ha en maskot med sig som bringar tur. 

Personligen är jag likadan. Uppvärmningen är jag inte så jättenoga med att den ska vara identisk varje gång, men när det kommer till kläder, hår m.m är jag lite mer noga. En töntig sak jag har är min maskot. Det är en liten björn som hänger vid sidan på bagen. Det är kanske inte så töntigt, men anledningen till björnen är lite töntig. Min tränare heter Björn och alltid när han kollar går det så bra. Slagen sitter och är raka. Sen står man själv och tränar och det är inte alls samma sak som när Björn var med. Därför har jag köpt en björn som jag döpt till Björn för att alltid intala mig att Björn kollar, och på så sätt kommer slagen bli bra. Inte alls konstigt. 

En annan grej, som är väldigt ny. Ny för säsongen faktiskt, är att ha håret i en knut istället för hästsvan. Vet inte varför men allt känns så mycket bättre med en knut istället för hästsvans. Kommer köra det imrogon också, och tävlingen efter det, och efter det, och efter det osv. Jag harde hästsvans på Växjö och knut här. Det gick bättre här trots omständigheterna, så jag håller fast vid den teorin ett tag.


En björn som heter Björn


Knuten är på plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback