DET REGNAR UTE, OM DU INTE REDAN VISSTE DET



Tjeeeeena!

Här sitter jag och väntar på att lektionen ska börja, vilket den gör om 20 min, toligen 15 när jag är klar med inlägget. Tanken med att jag sitter vid datan innan en mattelektion börjar är att jag skulle skriva på en uppsats som ska vara inne idag. Så verkar fallet inte bli.... Är roligare att blogga faktiskt, men inte lika nödvändigt som skolarbetet kanske... Det är en tolkningsfråga tycker jag allt.

Vad händer idag i regnet då? Är ni sådana människor som gillar att vara ute när det vräker ner som bara den eller sitter ni hellre inne och kollar på de stackare som är ute? Själv är jag typen som sitter inne. Regn är fint så länge man slipper vara ute i det. Att spela golf i regn är INTE roligt någonstans om jag ska vara ärlig. Håller tummarna hårt för att det kommer vara uppehåll i helgen. 

Idag är det återigen ett inspel, men denna gång på Ljungbyheds GK. Tror inte jag kommer spela banan utan bara gå den. Tänkte att jag istället skulle ställa mig och träna efteråt. Känns bättre. Jag kommer slippa sista lektionen (är du lärare, nära vän med lärare läs då; tyvärr missa). Men man ska inte gråta över spilld mjölk som någon brukar säga. Vet inte ens om det passar in i detta sammanhanget... 

Oj oj vad var det jag sa, lektionen kommer börja om en kvart när jag är klar med inlägget och det gör den faktiskt. Nästan bra tajming. En kvart till uppsatsen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback