...ISH

Ett himelenskt bra ord, ish. Det är som typ, fast det låter bättre. Funkar ungefär närsom. 

- Jag är hungrig-ish (jag är hungrig, men ändå inte)
- Fint väder idag -ish (Det är fint men kunde ha varit bättre)
osv osv osv osv

Enskilda ord eller meningar kan användas av ish. Himla praktiskt med andra ord. Jag vet inte vem smo myntade det, men jag har fått det ifrån min pojkvän bland annat och hans kretsar. Jisses vad man suger upp ny informtion som en svamp. Om det ändå vore användbara saker....

Som till exempel hur DNA ser ut och hur de för vidare information och hur celler är uppbygda. Ja, det hade jag haft nytta av att kunna eftersom jag ska ha prov i det på torsdag........... Men informationen jag läser vill inte riktigt fästa i hjärnan. Sååå jag är en aning lite stressad ja. Men istället för att fortsätta hänga här tar jag tillbaka mitt fokus i boken. Tummen upp för det... -ish


Hjälp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback