VAD MYCKET JAG HAR HUNNIT MED IDAG, IAF SÅ KÄNNS DET SÅ

Idag har jag hunnit träna med Martin, åka en runda med fyrhjulingen, tränat ute på golfbanan, gått hem från golfbanan, klippt gräset, duschat, packa samt ätit en mango. Jag tycker allt att jag tagit vara på denna dagen riktigt bra. Har varit en roligt dag faktiskt. Vissa dagar är det skönt att ta det lugnt och vissa är det härligt när det är fart och fläng hela tiden.

Träningen med Martin var riktigt kul, och jobbig. Vi tränade här utomhus här hemma. Det blev lite gott och blandat. Började med intervaller och sen körde vi styrka. Efter träningen begav vi oss ut med fyrhjulingen. Körde i skogen först och sedan på mindre vägar. Det är så grymt kul att åka! Fick sen till och med testa att köra lite själv. Den är inte i närheten av den vi hade förr. Skillnaden på storlekarna märks när man ska svänga. När Martin skaffade moppe skaffade han också en moppejacka med skydd på. Jag tänkte passa på att låna den. Det var ju längesen han hade den på sig så nog skulle jag nog kunna passa i den. Jag passade inte i den.


Sen blev det mat (som jag för övrigt lagade, stuvade makaronen (som jag är världsbäst på)). Sen! Vad hände sen? Jo jag åkte ut till golfbanan, så var det. Blåste storm. Så tråkigt att träna när det blåser så att man knappt kan stå still. På rangen var det rak motvind. Bollen kommer ingenstans med andra ord. Min tränare föreslog att jag skulle ställa mig längst bort på rangen och slå mot mattorna så att jag istället fick medvind, så det gjorde jag. Det var coolt att se folk slå mot mig men inte nå fram. Ännu coolare att jag slog mot dem och kunde nå fram, men jag höll mig till klubbor som undvek det. 


Man ser skjulet längre bort och till höger om det brukar man stå och slå.
Promenad hem för att klippa var det som stod näst på schemat. Tar ett tag att klippa vårt gräst, 2 timmar kanske? Hittade en liten vän på skjortan när jag var klar. Söt en. Var längesen jag såg en också. När jag var liten såg jag larver hela tiden (ja, det var en larv, en grön sådan).





Nu ska jag snart sova och ladda upp mig inför göteborg imorgon.  TAGGA LISEBERG! Ska för första gången åka berg-och-dalbanorna på Liseberg... får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback