LÖVET ÄR TRADITION SÅ MAN FÅR HELT ENKELT HÄRDA

Idag har det varit lövmarknad inne i stan. Det är tradition så därför känns det självklart att åka in en sväng. Det blev först en liten sväng med mamma för hon hade ingen att gå med. Inget mig emot, var trevligt. Sen mötte jag upp Joar lite senare.

Det är så galet mycket folk på lövmarknaden. Hela karlskronas befolkning bestämmer sig typ för att samlas där. Jag är inte långt ifrån att få en panikattack av trängseln när jag går där. Ibland står man bara still och stampar, hur klarar man av att göra det?? Jag är en sådan som smiter förbi skoningslöst. Just under denna dagen är jag inte barmhärtig för fem öre. Jag vill bara fram.

Nåja, i alla fall så köpte jag lite, mat och andra ätliga saker. Finns inte så mycket mer att fynda där. Kanske iPhoneskal möjligtvis. Det var i alla fall trevligt. Ingenting jag vill göra ofta, trängas i stora folkmassor då. Jag kommer med andra ord aldrig flytta till en storstad, kanske att bo i utkanten men aldrig mitt i massan.

Nu ska jag gå ut och klippa gräset så det skiner till imorgon. Midsommar och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback