KÄNNER MIG REDIGT DUKTIG FAKTISKT

Jag ursäktar den dåliga uppdateringen, men bloggappen vill inte fungera och jag går inte så ofta runt med min datorn, inte heller sitter jag med den varje kväll. Vet inte vad jag ska göra med appen. Har ni ngt förslag får i gärna langa fram det.

I alla fall så har jag gjort ngt idag som jag kan förtälja. Först och främst har jag umgåtts med min darling så mycket jag bara kan för att han åker iväg till Bohuslän i nästan två veckor i övermorgon. Kommer sakna han grymt mycket, så därför passar jag nu på att umgås så mycket som möjligt med honom innan. Smart tycker jag allt.

Detta är dock inte det enda jag gjort. Jag har även tränat idag. Inte på mitt vanliga gym, utan på Friskis och Svettis med en gammal kär vän. Det var grymt jobbigt, men samtidigt väldigt roligt såklart. Eller det kanske inte är såklart? Kan bara vara väldigt jobbigt att träna ibland och men inte ser det positiva i det. Men nu gjorde jag det iaf. Inte bara var sällskapet ytterst trevligt, övningarna vi gjorde var också väldigt givande och roliga.

Vi höll oss mest vid en skivstång. Han jag tränade med fick stå för övningarna, jag var mest med och gjorde dem bara. Ben var det vi tränade framför allt. Det är givande i golfen, tro det eller ej.

Vi var på gymmet i ungefär 2 timmar. Tar ett tag att genomföra varje övning eftersom vi upprepade med 3 reps. För det mesta körde vi 12x3, vilket är 12 set och 3 repetitioner. Man tränar uthålliga muskler på detta vis, men det kanske ni redan visste? Jag brukar köra så många reps och set. Maxstyrka är inte riktigt något för mig. Okej, ibland kan det vara lite kul att köra det, men det ger mig mer att träna uthållighet.

Vädret har ju varit riktigt fint idag, eller vad säger ni? Solig och varmt. En vanligt svensk sommardag vill jag påstå. Nu på sommaren går solen också ner så sent, vilket jag inte klagar på nejnej, det är helt awesome ju. Och eftersom det nu var soligt och en bra stund tills solen skulle gå ner, passade jag på att gå hem från gymmet. Det är en promenad på 12km ungefär. Rätt långt ja, men det gick bra. Var dock rätt mör i benen redan från början, men jag brukar runda av med gång på löpbandet så detta var ju inga konstigheter. Tog mig strax under 2 timmar att ta mig hem. Gick då i en lagom och behaglig takt eftersom jag tränat innan.

Man känner sig grymt duktig när man gjort något sådant. Först kört hårt på gymmet och sedan gå hem. Nu kanske någon tänker "men, hur hårt kan du ha kört om du ändå orkade gå hem?" Bra fråga, när man är fast besluten om att göra något så bara gör man det. Återigen, inga konstigheter.

Imorgon väntar lövmarknaden, samt golfträning. Hoppas jag klarar av att gå bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback