DETTA HÄNDE IGÅR

JAG RED ISLANDSHÄSTAR!! Det var så galet roligt. Det var i Ronneby som vi var och red. Pappa hade fått en ridtur i födelsedagspresent och så följde nu mamma och jag med honom. Var riktigt roligt ska ni veta. I början tog vi det lugnt men efter en halvtimme testade vi på att tölta. Det var så härligt när man faktiskt töltade, men ibland hamnade man i ett mellanläge som bara var skump. 
 
Vi red i en timme, sen stannade vi och fikade, sedan fortsatte vi hemåt. Var väldigt lagom med två timmar. I slutet på hemfärden kände man i benen. Min mamma kan knappt gå idag (jag skrattar lite i smyg när man ser henne krampaktigt gå, men säg inget till henne). Sen efter att vi hade ridit åkte vi hem till våra vänner i saxemara och åt god mat. Väldigt trevligt och jag älskade verkligen att rida. Det var så coolt att själv "styra" hästen och inte ha någon som ledde. Grymt kul asså! 
 
Här är bilder från turen
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback