EN FAVORIT I REPRIS

Idag har jag gjort ngt jag gjort två gånger innan och tyckt varit väldigt aktivt och duktigt av mig. Nämligen att cykla in till gymmet och träna istället för att ta bussen. Nu kanske ni himlar med ögonen och tycker att jag går lite överstyr men det får en att känna sig riktigt duktig efteråt. dock var cykelturen inte särskilt härlig idag för min cykel gnisslade så att jag fick ont i huvudet. Det fanns tillfällen då jag ville hoppa av cykeln och slänga ner den i diket, jag skämtar inte. Var så arg och trött på den efter 3 kilometer och hade 9 kvar. Men jag kom hem och detsamma gjorde cykeln, måste bara lämna in den så ngn kan fixa den. Tänker inte sätta mig på den tills dess. Träningen gick för övrigt bra, tackar som frågar. Tränade med skivstång och körde benen. Jag brukar inte köra maxstyrka så jag gjorde inte det nu heller. Behövs inte mkt maxstyrka i golf, uthålliga är vad som krävs. Brukar därför köra 15 reps i 3 set. Vissa tycker det är för lite och att man ska köra 20 reps men för mig är 15 lagom, det är en smaksak. Imorgon ska jag på heldagsläger så det blir ingen styrketräning. En lagom paus kanske. I halmstad är ett lägret ska äga rum. Är bara klubbens juniorer som ska åka, så det är inget stort. Vi får se hur det blir imorgon helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback