VARFÖR GLÖMMER VI DET VI BORDE MINNAS??

Varför är det så lätt att glömma saker?? Speciellt de saker man inte får glömma... När mamma ber en komma ihåg en specifik sak när man ska åka med pappa och handla, så är det på något mystiskt sätt just det man glömmer. Jag är väl pappas flicka antar jag!

Jag har dock mitt lilla knep om jag kommer på nåogt jag glömt packa, kanske glömt lägga ner skorna i träningsväskan exempelvis. Och det knepet är att intala mig själv att jag kommer glömma att packa ner det, och samtidigt visualisera när saken ligger och var jag ska lägga det. Jättesällan jag glömmer då! Så knäppt egentligen.... men det funkar för mig så jag kör vidare på det. 

Hjärnan är knas. Saker man vill glömma hemsöker ens minne när man minst anar, medan de minnen man vill bevara ibland försvinner. Jag ser inte logiken?!? Meningen är kanske inte att det ska finnas en logik, hjärnan ska väl vara lite av ett mysterium antar jag, spänningen ligger i ovissheten. 

Vart är jag på väg med dessa omotiverade tankar? Ingenstans är nog svaret på den frågan. Kanske borde ge Melodifestivalen mitt fokus istället för dessa konstiga tankar. Får bli så!


Knaaaaas

Kommentarer
▲ Mohammedi's™ säger:

Heeej Snygging;)) Tänkte tipsa om 3 fantastiska TÄVLINGAR!!

1. Vinn valfri vara från runns.se/erikasgarderob.se, som tex smycken, klockor, iphone skal, kläder , m.m.

http://mohammedis.se/2012/february/vinn-300-presentkort-fran-runnsseerikasga.html#comment

2. Vinn Brilliantsmile Tandblekning , vitare tänder? Va med då!! ;)

http://mohammedis.se/2012/february/tavling-vinn-brilliantsmile-tandblekning.html#comment

3. VINN VANTAR SOM KAN ANVÄNDAS PÅ DIN TOUCHSKÄRM PÅ MOBILEN/IPHONE/IPODE..

http://mohammedis.se/2012/february/tavling-vinn-vantar-som-kan-anvandas-pa-din.html#comment

Va gärna med på alla dem tre, eller kanske bara 1 utav dem? Ha EN RIKTIG TREVLIG HELG!

2012-02-26 | 13:35:04
Bloggadress: http://mohammedis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback