PASSION

På svenskalektionerna skriver vi just nu om våra passioner. Något som vi verkligen brinner för. Det kan vara en hoppy, ett intresse eller liknande. Direkt när läraren sa att du skulle skriva om våra passioner kände jag mig taggad. Det kändes som jag hade en passion jag verkligen kunde skriva om och få till en bra och läsvärd text. Jag valde att skriva om golf för det ligger mig nära om hjärtat. Det är något jag brinner för i alla väder, även om jag i vissa stunder inte har det skrivet i pannan. 

Jag tror det var rätt tippat att jag skulle skriva om golf. Det är nästan alltid golf som är det som inspirerar mig i olika situationer. Har till och med gjort ett skåp som har en golfbana som motiv.... 

I alla fall Var var jag? Jo just det, passion, golf osv. Jag skriver om golf, jag brinner för det och jag bara älskar att vara ute på golfbanan. Det är knappt så att jag kan beskriva känslan, men när man står där och har hällt ut en hink med bollar framför sig och man känner sig redo att slå och de första bollarna åker iväg med ett lätt klicka. Det är så härligt. Känslan när man träffar bollen perfekt är viktlös. Man känner inte att man har träffat bollen. Det är en så underbar känsla.

En annan känsla jag älskar är när jag kommer in på gymmet. När jag dragit kortet i maskinen och vänder mig om och kollar in i gymmet. Så. Härligt. Känsla. Jag fylls av glädje. Jag är knas, jag vet, men jag kan inte hjälpa det. Är kanske lite stolt över det? 

När passion var temat vi skulle skriva om var valet inte svårt, golfen blir lättast att förklara min kärlek till. Men träning i sig är nästan en ännu större passion. Att vara aktiv är det jag lever för. Jag älskar vara igång och ha mkt att göra. Jag älskar träningsvärken man får efter ett riktigt hårt pass. Jag älskar det jobbiga under ett pass där man får ta fram de sista krafterna för att orka. Träning är alltså ngt jag inte klarar mig utan. Får jag inte vara aktiv under ett par dagar känner jag mig som en kaffeberoende person som inte fått en kopp på morgonen. (Ja Joar, jag tänker lite på dig ^^ ) 

Dagens lärdom: Andrea älskar att träna. Punkt och slut. 


När pappa och jag åkte skridskor på Östersjön 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback