KONSTRUNDA DELUX

Hela dagen idag har spenderandes i bilen, i galleri och gåendes. Vi har cirkulerat runt i Österlen för att titta på konstrundan som är varje år. Första gången vi gjorde det dock. I början var det rätt mysigt och så, kanske inga tavlor som lockade och som man blev lite kär i.

Efter sådär 4 timmar var jag så trött på allt vad konst hette. Så jäkla segt att sätta sig i bilen, gå ut ur bilen, gå in i ett galleri, kolla i 5-10min, gå tillbaka till bilen, sätta sig i bilen och börja om hela alltet igen. I slutet kom vi dock till en konstnär som föll mig i smaken. Var akvarellmålningar på olika motiv. Väldans fina faktiskt. Skulle jag göra om denna konstrunda? Hmm..... tveksamt faktiskt... Men nu vet jag ändå vad som finns att se, vilket gör att jag nästa gång kan välja lite mer precis vad jag vill se. Men som sagt, det är tveksamt ska jag erkänna. Det som var mysigt var typ att ha med egen mat och ha liten picknick. Lite kallt att vara ute kanske, men tanken var mysig. 

Nix, Masters är på tv och då kan jag inte sitta vid datorn och glo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback